Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Ekologiskt och närproducerat den starkaste trenden på lyxkrogen

Det senaste året har något som närmast kan beskrivas som en revolution skett när det gäller lyxrestaurangernas syn på ekologiska produkter. Att kunna erbjuda ekologiska och gärna närproducerade råvaror på menyn har blivit ett viktigt försäljningsargument. Restauranggrossisten Werners GourmetService i Skara märker vilka trender som råder i restaurangbranschen. Företaget är välkänt som leverantör av de exklusivaste råvarorna till landets toppkrogar och arbetar enbart med de allra bästa produkterna som går att få tag på, på den svenska marknaden och på världsmarknaden.

- Närproducerat och ekologiskt, gärna båda tillsammans, är helt klart de trender som driver utvecklingen på krogen idag. Vi får redan nu väldigt mycket förfrågningar och intresset är ökande. Vi har bara sett början ännu, toppen av isberget, säger Jonas Martinsson som driver Werners GourmetService.

2008-12-17