Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Lars Nellmer ny VD på KRAV

KRAV har fått en ny VD efter avgående Lena Söderberg. Lars Nellmer tillträder som VD den 1 januari. Med 25 års erfarenhet av marknadsföring av varumärken och som operativt ansvarig för varumärken som Absolut Vodka, Milda och Lätta hoppas KRAVs styrelse att han kan hjälpa till att fokusera på de värden som särskiljer KRAV från andra varumärken och den affärsmässiga nyttan för KRAVs kunder. Som varumärkeskonsult i designbranschen har han bidragit till varumärken som Scan, Arla, Blå Band, Läkerol och Mariestads.

- Jag värdesätter den trovärdighet som KRAV har byggt upp, något som jag själv fick uppleva styrkan av som varumärkeskonsult i designbranschen. Jag vill som VD och erfaren marknadsförare fortsätta att utveckla KRAVs relationer med alla goda krafter, såväl kommersiella som ideella, som verkar för hållbar konsumtion och produktion av livsmedel, säger Lars Nellmer.

2008-11-26