Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Sjudubblad försäljning hos Green n´Lean

Green n´Lean kan närmast beskrivas som ett helekologiskt, vegetariskt sabbmats-slowfood koncept. Utvecklingsprocessen har tagit 10 år och produkterna är helt baserade på svenska ekologiska råvaror. Försäljningsutvecklingen har gått spikrakt uppåt. I år har försäljningen sjudubblats och prognoserna för 2009 visar på en ytterligare fördubbling. Just nu tillverkas cirka 20 ton per månad av Green ´n Lean´s produkter och omsättningen landar på ungefär 7 miljoner kronor under 2008.

-Vi har en världsunik produkt som till fullo bygger på den ekologiska tanken, helt ekologisk, närproducerad råvara, helt utan tillsatsämnen och med hälsoaspekten i fokus. Våra recept är resultatet av en strävan att på bästa sätt få i sig maximal näring med full balans, säger Pierre Hanell som är hjärnan och ägaren bakom varumärket.

2008-10-17