Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Ängavallen ökar omsättningen med 40 procent

Ängavallen omsatte 14 miljoner kronor under 2007 och i år har affärerna ökat med 40 procent hittills. Här finns restaurang, gårdsbutik, hotell och konferensverksamhet, snart också mejeri och bageri. Läget är mitt i den expansiva Öresundsregionen. Ängavallens verksamhet är lågeffektiv men bygger på kvalitet.

–Vår målgrupp är köpstark, välutbildad och hälsomedveten. Men det är nu det riktigt har lossnat försäljningsmässigt med stor efterfrågan på ekologiska produkter. De produktionstekniker vi använder, med bland annat en stress- och ångestfri slakt, gör våra produkter mellan 2-2,5 gånger dyrare. Hemligheten är att ge kunden en smakupplevelse utöver det vanliga och att sälja köttet, från hela djuret, på tallriken, det gör vi i vår restaurang, fortsätter Rolf-Axel Nordström som äger och driver Ängavallen tillsammans med sin familj.

2008-09-15