Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Dagsmeja ökar försäljningen med 40 procent

Sedan grossistföretaget Dagsmeja omstartade efter en ägartvist med danska Urtekram har försäljningen stadigt gått uppåt. Sortimentet består till 99 procent av ekologiska och KRAV-märkta produkter. Försäljningen ökade 20 procent under 2005 och målet om en omsättning runt 2 miljoner passerades och slutade på 2,5 miljoner. Försäljningen 2006 har ökat med 40 procent och omsättningen ser ut att tangera 4 miljoner när året är slut. -Vi har fått många nya kunder och även utökat sortimentet. Försäljningen av the och choklad går allra bäst och ökar stadigt. Intresset för ekologiskt ökar hela tiden och vi märker att många traditionellt konventionella kunder börjar upptäcka de ekologiska produkterna. Vi tror att vår omsättning kommer öka minst 30 procent till under 2007, säger Patric McGrail som äger Dagsmeja.

2006-12-13