Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Dagsmeja ökade 20 procent

Försäljningen går stadigt uppåt för den ekologiska grossisten Dagsmeja. Försäljningen ökade 20 procent under 2005 och målet på en omsättning runt 2 miljoner passerades och slutade på 2,5 miljoner. Sortimentet innehåller ekologiskt the, choklad, kex, marmelad schampo och tvål och av allt att döma kommer 2006 att bli något av ett rekordår för det nyligen omstartade företaget. -Början på året har sett mycket bra ut. Vi har ökat försäljningen i januari med 150 procent jämfört med januari 2005. Vår målsättning är en omsättning på 3 miljoner 2006. Försäljningsframgångar handlar mycket om att ha ett brett sortiment. Vi fortsätter utöka antalet produkter och vi satsar på att komma in som leverantör till de stora kedjorna. Vi har börjat leverera till butiker i Göteborg med omnejd. I dagsläget är annars våra kunder främst hälsokostbutiker, säger Patric McGrail.

2006-05-12