Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Nya eko-produkter hos Löfbergs Lila

Nästan 65 procent av allt KRAV-märkt kaffe som levereras till restauranger och storhushåll i Sverige kommer från Löfbergs Lila. Scandic Hotels är en av kunderna som enbart handlar ekologiskt kaffe sedan fyra år tillbaka. En annan storhushållskund som gått över till KRAV är Riksdagshuset. Under 2005 ökade försäljningen av KRAV-kaffe till storhushåll med 5 procent. Som en följd av detta lanserar man två nya KRAV- och rättvisemärkta produkter för storhushåll under 2006, ett snabbkaffe och en produkt med hela bönor. –Storhushåll är en stadigt ökande kundgrupp hos oss när det gäller det ekologiska kaffet. Fler och fler restauranger och storhushåll vill visa att man är miljövänliga och att välja KRAV-märkt kaffe är ett konkret sätt att visa det på, säger Kathrine Löfberg som är marknadschef på företaget.

2006-06-19