Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Coop i ny kampanj för ekologiskt

Coop Konsum har marknadens största ekologiska sortiment, bland annat tack vare det egna varumärket Änglamark. Konsum var ett av de första snabbköpen och den första kedjan som satsade på ekologi. Nu tar man ännu ett steg på den vägen och utökar satsningen på hälsa. Hos Coop konstaterar man att de allra flesta som handlar ekologiskt gör det av hälsoskäl. -För både kunderna och oss hänger hälsa och ekologi ihop. Hälsa handlar om vad du äter och ekologi handlar om hur det produceras. Att det är bättre både för din kropp och miljö att varorna produceras utan kemiska bekämpningsmedel och konstgödsel är för oss en självklarhet, säger Thomas Johansson, chef för marknad- och affärsutveckling hos Coop Sverige. Kampanjens tema ”du har bara en kropp” skall tydliggöras via bilder på grönsaker formade som kroppsdelar. Den kompletteras med priserbjudande på frukt och grönsaker. -Nu är det dags för Coop Konsum att få en rejäl vitamininjektion. Kampanjen är startskottet på en ny tydlig vidareutveckling av kedjans totala erbjudande, inte minst när det gäller den fortsatta utvecklingen av hälsa, säger Thomas Johansson. Källa: Coop

2005-10-11