Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Kung Markatta –Alltid ekologiskt

Örebroföretaget Kung Markatta har som huvudsaklig inriktning ekologi, hälsa samt allergikost. Kung Markatta har ett antal försäljningsuppdrag från utländska företag på den svenska marknaden bland annat från danska Urtekram. Man har ca 1800 artiklar i sortimentet varav 85 procent är ekologiska. Produktmärket Kung Markatta omfattar 100 artiklar och de varorna kommer nu få en än tydligare ekologisk profil. Det sker genom en designförändring av etiketterna på förpackningarna. –Designförändringen kommer stärka den ekologiska profilen. På etiketterna står ”Kung Markatta –Alltid ekologiskt”. Tydligare kan det knappast bli. Våra kunder skall inte behöva tveka om vad det är för produkt de håller i handen, säger Peter Enberg Kung Markattas VD. År 2004 omsatte man dryga 60 miljoner kr. Vad det slutar på i år återstår att se men företaget upplever just nu en av de största försäljningsökningarna någonsin.

2005-09-28