Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Gapa med i Cerealias Gooh-satsning

Lantmännen-ägda Cerealia konmmer tillsammans med Operakällaren göra en satsning på snabbmat av hög kvalité under namnet Gooh. Den första butiken öppnas på Norrlandsgatan i Stockholm i september. En hel kedja med ett 100-tal butiker över hela landet planeras. Den lilla ekologiska barnmatsproducenten Gapa skall vara med i satsningen. Tidigare har man sålt sin färska, ekologiska och Krav-märkta barnmat runt om i butiker i Stockholm men under en period har tillverkningen legat nere i väntan på en utökning av produktionen –Vi har sedan länge letat efter någon som kunnat hjälpa oss med tillverkningen och vi fann att Cerealia står för samma värderingar som vi. Det känns helt rätt att Gapas produkter säljs i Gooh-butikerna och vi är mycket förväntansfulla över vad detta kan mynna ut i, säger en av Gapas två grundare och ägare Anna Palmblad. Just nu går man igenom recept tillsammans med Cerealia och ser över vilka råvaror som skall användas för att komma fram till vilket sortiment som skall tillverkas.

2005-05-23