Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Framgång för dansk eko-kampanj

Den just avslutade kampanjen för ekologiskt livsmedel i Danmark blev en stor framgång. Det meddelar Friland A/S, som står för försäljningen av ekologiskt kött och kött från frilandsdjur, till Danish Crown-koncernen. – Omsättningen under kampanjveckorna har legat 23 procent högre jämfört med samma period förra året, och det är naturligtvis ett glädjande resultat för Friland och leverantörerna, säger VD Carsten Deibjerg, Friland A/S. Ett antal varukedjor, bl.a. Irma, Kvickly och Fakta, har drivit kampanjer på ekologiskt nötkött. Kedjorna har generellt kört kampanjenen vecka var och erbjudndena har annonserats i företagens utskick. - Jag hoppas och tror att kampanjen har medverkat till att öppna ögonen på några konsumenter för de ekologiska produkterna, så att vi på lång sikt kan skapa en grogrund för en ökad avsättning, säger Carsten Deibjerg. Källa: www.okologiens-hus.dk

2003-06-30