Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Bregotts VD nöjd med nya Bregotten

Vecka 19 lanserades den nya ekologiska Bregotten på den Svenska marknaden och introduktionen har gått bra. Den ekologiska Bregotten produceras i Östersund av Milko. Målet är att 1,5 procent av den totala produktionen av Bregott skall vara ekologisk Bregott 2002 och det ser man ut att uppnå. Idag omsätter varumärket Bregott cirka 600 till 700 miljoner kronor årligen. – Både produktionen och försäljningen har gått enligt våra planer. Vi jobbar för att få en bredare butikstäckning och är nöjda med den utveckling som produkten har på marknaden. Just nu produceras mellan 2-3 ton ekologisk Bregott i veckan av Milko i Östersund. Vi har som mål att hålla samma volym under 2003 som under 2002. Vi har för tillfället inga planer på nya ekologiska matfettsprodukter, säger Yvonne Scharmer, VD Bregott AB.

2002-09-18