Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Änglamarks försäljning fortsätter att öka

Under 2001 såldes 80 procent av allt ekologiskt bröd, 70 procent av alla ekologiska ägg, 50 procent av alla grönsaker och 40 procent av alla ekologiska produkter i Sverige av Coop. Ifjol ökade försäljningen av ekologiska produkter på Coop med över 40 procent. – Försäljningen av Änglamark-sortiment har det första halvåret ökat med 20 procent. Vecka 19 utökade vi sortiment med djupfrysta ärtor och morötter från Sverige, två storters pasta från Italien och en formfranska bakad i Sverige. Försäljningen av charkprodukterna har ökat med 50 procent och ekologisk Bacon med 40 procent. Just nu saluför vi 20 stycken ekologiska charkprodukter under Änglamark. 2003 räknar vi med att släppa ytterligare ett par nya charkprodukter, säger Kjell Eklundh, varumärkeschef Änglamark Coop.

2002-07-09