Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Änglamark ångar vidare

Försäljningen av Änglamarkssortimentet och övriga KRAV-märkta varor på Coop i Sverige går just nu mycket bra. Bäst går Änglamarks livsmedelssortiment. Under 2001 arbetade Coop med att sätta den nya kostymen på Änglamarkssortimentet och under detta år kommer Coop fokusera på att lansera nya artiklar till sortimentet. Totalt kommer sortimentet att utökas med ett tiotal artiklar. Nästa vecka utökar man sortimentet med djupfrysta ärtor, ärtor och morötter och ett par varianter av ekologisk pasta. – Ifjol ökade försäljningen med 40 procent och detta år har inlett med en försäljningsökning med 20-25 procent. Lanseringen av ”nya” Änglamark har också bidragit till att den övriga försäljningen av ekologiska varor ökat, säger Kjell Eklundh, varumärkeschef Änglamark. Under 2001 sålde Coop Änglamark märkta varor för drygt 400 miljoner kronor. Det egna varumärket svarade då för 37 procent av den totala försäljningen av ekologiska varor på Coop Sverige.

2002-04-29