Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Lidl är med i Eko-september

Nu drar EKO-september, Sveriges bredaste kampanj för ekologiska livsmedel, igång för tredje året i rad. Lidl Sverige deltar även i år, nu med extra fokus på ekologiskt frukt och grönt. Lidl är en av de få detaljhandelskedjor som är med på kampanjen i större skala.

EKO-september har tagits fram för att bidra till mer information och ökad kunskap om vinsterna med att välja ekologiskt: mer biologisk mångfald, rent vatten, levande jordar, inga naturfrämmande kemiska bekämpningsmedel, extra god djuromsorg, mat utan onödiga tillsatser och själva certifieringen - att ekologisk mat är extra kontrollerad.
-Vi är väldigt glada över att få vara en del av EKO-september även i år och hoppas på att fler får upp ögonen för vårt sortiment av ekologiska varor, speciellt inom frukt och grönt. Värt att nämna är att vi erbjuder samma utbud av ekologiska och miljömärkta varor av högsta kvalitet till bästa pris i samtliga av våra 202 butiker, säger Bella Goldman, Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör på Lidl Sverige.

I år är Lidl Sverige även del av kampanjen Känn Lugnet som lyfter mervärdena med just ekologiska frukter, grönsaker och mejeriprodukter.

2021-09-16