Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

42 procent ekoökning hos Orkla Foods

 


Orkla Foods Sverige har under 2016 gjort en satsning på ekologiska produkter. Man har lanserat både KRAV-märkta Felix potatisbullar, tillverkad av svensk KRAV-potatis och KRAV-Kalles kaviar. Det har varit en starkt bidragande orsak till att försäljningen av KRAV-märkt inom kategorierna frysta potatisprodukter och pålägg totalt dubblerats i Sverige. Detta visar KRAVs marknadsrapport.


– Vi ökade vår försäljning av KRAV-märkta produkter inom dagligvaruhandeln med 42 procent förra året. Nu fortsätter vi att erbjuda nya goda KRAV-märkta produkter och den senaste lanserade KRAV-märkta Felix Ekologiska Gårdspommes har mottagits väl av marknaden, berättar Agneta Påander, CSR-direktör på Orkla Foods Sverige, i rapporten.

Orkla Foods fortsätter sin ekosatsning och inledde året med att lansera KRAV-pommes, också från svenska odlare.

2017-03-29