Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Förhoppning om ökad svensk närvaro på BioFach 2018


Den svenska montern på världens största ekomässa, BioFach, arrangeras av Trade Fair Agency som också är Nürnbergmässans officiella representant i Sverige. Mässan genomfördes under fyra dagar i mitten av februari.  KRAV är sedan ett par år tillbaka medarrangör och erbjuder KRAV-certifierade företag att delta i en gemensam satsning. Monterns övergripande namn är Sweden into Organic.

Totalt deltog i år 12 företag i den svenska paviljongen varav sju tillsammans med KRAV.

- Intresset för att delta på Biofach från svenskt håll har aldrig varit större, men tyvärr fick vi inte mer yta varken till paviljongen eller till enskilda utställare.  Vi hade flera företag som anmält sig som enskilda utställare, men de fick inte plats då mässan var fullbokad sedan året innan. Vi hade också kö på att få plats i paviljongen, men kunde inte ta in fler företag på den yta vi hade tillgång till, säger Marie Jaeger, Trade Fair Agency.

Nästa år utökas Biofach med två nya hallar, varav en internationell.

- Detta möjliggör att fler nya företag kommer få plats och vår förhoppning och övertygelse är att den svenska närvaron kommer öka till 2018. Planen är att Sverigepaviljongen ska utökas och vi kommer under våren gå ut och erbjuda nya utställare plats i paviljongen, säger Marie Jaeger.

2017-03-01