Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Dags för BIOFACH: Starkt svenskt deltagande 2016

 
Den 10-13 februari 2016 slår BIOFACH, världens ledande mässa för ekologisk mat, upp portarna i Nürnberg. Bland de omkring 2 000 utställare som deltar från världens alla hörn
återfinns även den svenska paviljongen ”SWEDEN into Organic” som arrangeras av BIOFACHs svenska representant Trade Fair Agency AB i samarbete med KRAV.

Sverigepaviljongen SWEDEN Into Organic har de senaste åren vuxit kraftigt. På bara två år, från 2014 till 2016, har paviljongen mer än tredubblats i storlek.
- Under 2016 kommer 10 svenska aktörer med ekologiska produkter att medverka, någonting som visar på det ökade intresset hos svenska företag, verksamma i den ekologiska branschen, att nå ut med sina produkter till resten av världen, säger Marie Jeager, Trade Fair Agency.

De deltagande svenska företagen är Malmö Chokladfabrika, Oatly (deltar i hall 9), Björn of Sweden, Polarica, a la eco, Almnäs Bruk, Frebaco, Get Raw, Lily & Hannas Rawfood Icedream, Roomi,
 
BIOFACH är för många en självklar mötesplats för aktörer inom ekologi och hållbarhet från hela världen. Mässan erbjuder en gedigen plattform för att knyta kontakter med kunder, leverantörer och samarbetspartners, samt möjliggör för företag att nå ut internationellt. Varje år besöker omkring 45 000 personer från 130 olika länder BIOFACH och mässan bevakas intensivt av världens media.

Ekoweb finns på plats under mässans öppningsdag, 10 februari.


2016-02-09