Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Martin & Servera nya utmaning: Öka Eko!


Martin & Servera satsar på att öka ekoförsäljningen hos både sina köpare och leverantörer i en tävling om vem som ökar försäljningen mest.

Martin & Servera:s ekoandel av totalförsäljningen ökade under 2012 till 8 procent och företaget har en strategi som innebär att den ekologiska försäljningen ska fortsätta att öka. Nu utmanar man hela branschen att öka både produktionen och konsumtionen av ekologiskt i något som man kallar Utmaningen 2014
- Vi vill öka efterfrågan på ekologiskt från restauranger och storkök. Produktionen hänger givetvis ihop med den typen av mål och utmaningen 2014 riktar sig till både kunder och leverantörer. Vi vill tillgängliggöra ekologiska och miljömärkta produkter för svenska restauranger och skolkök, säger Nils Berntsson, som är inköpsdirektör hos Servera.

Till tävlingen:
www.martinservera.se/utmaningen

2013-06-10