Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Vem blir "Årets Rådgivare" och får Fjärilspriset på Ekogalan 2012?


Marknadsseminariet och Ekogalan genomförs den 26 januari 2012 i spegelsalen på Grand Hotel i Stockholm. Evenemanget genomförs av Ekoweb i samarbete med Lantmännen Lantbruk, LRF och SMA Mineral.

Fjärilspriset delas ut under ekogalan i tre kategorier: "Årets Rådgivare", "Årets Ekoföretag" och "Årets Mylla till Hylla"-pris.  Vinnaren utses under Ekogalan den 26 januari.

Var med under Marknadsseminariet och Ekogalan, fortfarande några platser kvar:
Hämta inbjudan här>>


Kriterierna för att bli "Årets rådgivare" lyder:
"Till en person som på ett initiativrikt sätt genom sin rådgivande roll bidragit till att öka lönsamheten och effektiviteten inom svenskt ekologiskt jordbruk"

– Behovet av ekologisk spannmål ökar både till foder och till livsmedelsindustrin. Marknaden växer och duktiga rådgivare har en förmåga att följa med i utvecklingen till förmån för sina kunders företagande. Det är självklart för oss att vi vill stimulera framstående rådgivare att fortsätta utvecklas och bidra till ett effektivare ekologiskt lantbruk, säger Bertil Hult, från Lantmännen Lantbruk som sponsrar priset.

Nominerade till "Årets Rådgivare" (sponsor Lantmännen Lantbruk)

Per Ståhl (Hushållningssällskapet Rådgivning Agri AB): Med 11 års odelat fokus på ekologisk rådgivning har Per haft en mycket stor inverkan för genomslag och spridning av ekologisk rådgivning. Att utveckla och stödja kundens förmåga att driva företaget framåt är Pers signum.

Jon Orvendal (VäxtRåd, Lantmännen Lantbruk): Med engagemang och fokus på effektivisering i den ekologiska jordbruksproduktionen har Jon snabbt blivit en rådgivare att räkna med inom den ekologiska rådgivningen. Jon belyser de ekonomiska faktorerna inom den ekologiska produktionen genom bland annat djupgående kalkyler som vägledning i lantbrukarens företagsbeslut.

Dirk van der Krogt (Ekologiska Lantbrukarna): Med sitt breda perspektiv och goda kunskaper i både ekonomi, marknad och marknadsföring har Dirk blivit en oerhört värdefull resurs för ekoproducenterna när det bland annat gäller att ekonomiskt värdera de ekologiska mervärdena förhandling med förädlingsindustrin.

2012-01-17